Reprezentanții Metrorex arată miercuri, într-un comunicat de presă, că Regia Autonomă de Transport București a refuzat plata datoriei, pe cale amiabilă, deși au avut loc numeroase întâlniri, toate eșuate.
Aceștia susțin că reprezentanții RATB au refuzat să permită reîncarcarea cardului Activ prin casieriile Metrorex.
„Facem un nou apel la conducerea RATB să achite de urgență datoriile restante acumulate până în prezent, pentru a putea elimina în comun disconfortul creat publicului călător.Vom relua utilizarea biletelor comune RATB – Metrorex imediat ce RATB va achita debitele restante și va oferi garanții pentru plata facturilor curente”, susțin reprezentanții companiei.
Metrorex a anunțat că, în urma încetării contractului încheiat între Regia Autonomă de Transport București și compania de transport, începând din 14 aprilie nu vor mai fi acceptate la plata călătoriei cu metroul cardurile Activ emise și reîncărcate de RATB și nici biletele unice RATB – Metrorex.
De asemenea, din 14 martie nu se mai comercializează, prin punctele de vânzare din rețeaua de metrou, bilete unice RATB – Metrorex respectiv, biletul unic de 60 de minute, biletul cu zece călătorii și abonamentul de o zi.
Reprezentanții RATB au precizat, marți, că Metrorex a renunțat la cardurile Activ din cauza datoriilor regiei către compania de transport. Potrivit acestora, la sfârșitul anului trecut, debitul către Metrorex era de 17,3 milioane de lei, din care s-au achitat, de la începutul anului, 2.123.193 de lei, iar marți urma să fie plătită suma de 1.993.523 de lei.
„Dorim să-i asigurăm pe partenerii noștri că RATB va depune toate efortuile pentru a-și onora obligațiile de plată”, au aspus reprezentanții RATB, care precizează că datoriile au rămas neachitate „nu din rea voință”, „ci în contextul economic dificil traversat în ultimul an”.
Potrivit RATB, aproximativ 25.000 de călători foloseau luna cardurile Activ. Pe cardurile Activ, funcționale din 2006, călătorii puteau depune bani atât pentru transportul cu mijloace RATB, cât și cu metroul.
Conducerea RATB a făcut un apel la conducerea Metrorex să revină asupra deciziei luate, pentru ca cetățenii să poată beneficia și pe viitor de facilitățile incluse în oferta comună.
„Apreciem că integrarea tarifară a celor doi mari operatori de transport public din Capitală este o soluție benefică pentru publicul călător, care are la dispoziție avantajele aduse de utilizarea unui singur card pentru ambele sisteme de transport”, a precizat RATB.